zondag 9 maart 2014

Brief van Nicolette van Dam
Als reactie op de uitzending waar de suikeronthulling werd gedaan, verscheen er een column van Scato van Opstall in de Adformatie. De column wekte de indruk een ingezonden brief van Nicolette van Dam te zijn. Op social media dachten mensen dat het echt een brief van Nicolette was, waarin zij zich afzette tegen de Lipton-reclame die zij heeft gemaakt. De column werd dan ook veelvuldig gedeeld. Humor van Van Opstall. Ik heb er in ieder geval smakelijk om moeten lachen. Lipton wat minder denk ik.
Wat deed Lipton?
Fouten toegeven is natuurlijk nooit leuk. En je kan het als merk vaak ‘toch niet goed’ doen. In dit geval is toegeven het enige juiste wat je kan doen, je bent als merk immers in gebreke gebleven door niet te vermelden dat er naast thee, óók suiker in die theedoos te vinden is. In eerste instantie kwam Lipton met halfslachtige antwoorden in reacties op hun Facebook-pagina, wat enkel resulteerde in nog meer irritatie in vervolg-reacties. Gelukkig pakten ze daarna snel door, door hun fans te verwijzen naar de website waarop zij hun eerlijke verhaal uit de doeken doen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten